AMAÇ VE HEDEFLER: İlkokul, çocukların anlama becerilerinin geliştiği zamandır, bu nedenle ana hedef, çocukların diğer konularla birlikte yeni bir dil öğrenme yeteneklerini güçlendirir. Başarıya ulaşmak için temel amacımız çocukların konuların içeriğini hem ana dillerinde hem de hedef dilde öğrenmelerini sağlanır.
DİL GEREÇLERİ: Ders kitapları, özgün materyaller, görsel-işitsel dili destekleyen yardımcı kaynaklar, şarkılar, tekerlemeler, oyunlar, CLIL tabanlı ek materyaller, Crossroads ders materyalleri
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ: Öğretmen destekli okuma ve yazma etkinlikleri, eleştirel düşünme, okuduktan sonra sonuçların nasıl çıkarılacağını öğretme, tümevarım ve tüm dengelim yöntemlerini kullanma, beceri etkinlikleri, eylemler, şarkı söyleme, yazım yarışmaları, kısa tartışmalar. Tüm bu etkinlikler, öğrencilerin yaparak ve deneyerek öğrendikleri İletişimsel Dil Öğretimi (CLT) ve buna etkin karşılık verme (TPR) yöntemlerine göre planlanır.
HEDEF DİL SEVİYESİ:
Anaokul döneminde CEFR (Avrupa Dil Çerçevesi) A1 seviyesinin başlangıç düzeyidir. (Waystage Level)
SINIFLAR | İSTEK OKULLARI İNGİLİZCE DERS SAATLERİ | CROSSROADS SAATLERİ | TOPLAM İNGİLİZCE SAATLERİ | HEDEF CEFR | |
İLKOKUL | 1.SINIF | 8 + 4 | 4 Saat - Matematik | 24 | A1 |
4 Saat - Hayat Bilgisi | |||||
1 Saat - Görsel Sanatlar | |||||
1 Saat - Drama | |||||
1 Saat - Proje | |||||
1 Saat - Bilişim Teknolojileri | |||||
İLKOKUL | 2.SINIF | 8 + 4 | 3 Saat - Matematik | 20 | A1+ |
3 Saat - Hayat Bilgisi | |||||
1 Saat - Drama | |||||
1 Saat - Bilişim Teknolojileri | |||||
İLKOKUL | 3.SINIF | 8 + 4 | 2 Saat - Matematik | 16 | A1+-A2 |
2 Saat - Hayat Bilgisi | |||||
İLKOKUL | 4.SINIF | 8 + 4 | 2 Saat - Matematik | 16 | A2- A2+ |
1 Saat - Fen | |||||
1 Saat - Sosyal Bilgiler |
MÜFREDATIN UYGULANMASI:
PYP (İlk Yıl Programı) İlkokulun tüm sınıflarında takip edilmelidir. Bu programda, anadili İngilizce olan öğretmenler, sınıf öğretmenleri ile sınıfa katılır ve sınıfta iki dilli bir öğrenme atmosferinin yönetilmesine yardımcı olur.
İlkokul İngilizce müfredatı, Avrupa Dil Portföyü (CEFR) standartlarına uygun bir şekilde hazırlanarak öğrencilere dil becerilerini dengeli bir şekilde kazandırma hedefini taşır. İlkokul düzeyindeki öğrencilere, temel dil bilgisi kurallarını öğrenme, kelime dağarcığını genişletme, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirme, temel okuma-yazma yeteneklerini kazanma fırsatı sunar. Aynı zamanda, öğrencilerin dil bilincini artırarak farklı kültürlerle iletişim kurabilme yeteneğini destekler. Bu müfredatın uygulanması, öğrencilerin dil öğrenimine olan ilgilerini artırarak onları daha ileri düzeydeki dil becerilerine hazırlar ve yaşamları boyunca etkili bir iletişim kurma kapasitelerini geliştirmelerine katkı sağlar.